Samojazdiaci softvér Tesly má chyby. Vodiči počas testov takmer havarovali

27.10.2015 09:16

Ak­tua­li­zá­cia sof­tvé­ru umož­ňu­je vo­zid­lu vy­uží­vať množ­stvo sen­zo­rov, umies­tne­ných vnút­ri aj von­ku, udr­žia­vať rých­losť a bez­peč­nú vzdia­le­nosť od pred­chá­dza­jú­ce­ho vo­zid­la, ba aj auto­ma­tic­ky me­niť jazd­ný pruh. No ako uka­zu­je jed­no z dvoch no­vých vi­deí, ak vo­dič pus­tí vo­lant, auto mô­že nie­ke­dy vy­bo­čiť zo svoj­ho jaz­dné­ho pru­hu. Vy­ze­rá to, ako­by auto chce­lo sle­do­vať vo­zid­lo blí­žia­ce sa v proti­sme­re a prud­ko za­bo­či­lo do­ľa­va cez dvo­ji­tú de­lia­cu čia­ru. Naš­ťas­tie vo­dič du­chap­rí­tom­ne sto­čil vo­lant v opač­nom sme­re, inak by moh­lo prísť k čel­nej zráž­ke.

 

 

 

V dru­hom vi­deu sa vo­zid­lo po­hy­bu­je ne­bez­peč­ne pri ok­ra­ji ces­ty, vo­dič mu­sel jaz­du ko­ri­go­vať, aby auto ne­na­ra­zi­lo do ob­rub­ní­ka.

 

 

 

Musk upo­zor­nil, že fun­kcia auto­pi­lo­ta je za­tiaľ v tes­to­va­com štá­diu a neod­po­rú­ča vo­di­čom púš­ťať po­čas jaz­dy vo­lant. Ak no­vi­ná­ri, kto­rí fun­kciu vy­skú­ša­li v tes­to­va­cej jaz­de, pus­ti­li vo­lant, na prís­tro­jo­vej dos­ke sa im roz­svie­til ná­pis: hold stee­ring wheel (drž vo­lant). Pod­ľa vy­jad­re­nia Tes­ly pri ťaž­kos­tiach vo­zid­la s na­vi­gá­ciou za­znie aj zvu­ko­vé upo­zor­ne­nie, a ak ho vo­dič bu­de ig­no­ro­vať, auto by ma­lo spo­ma­liť a po­tom aj za­sta­viť.