Japonci vyvinuli robota, ktorý vždy zvíťazí v hre kameň, papier, nožnice

23.09.2015 08:46

Ro­bot jed­no­du­cho od­po­ze­rá sym­bol, kto­rý uká­zal je­ho ľud­ský sú­per, pria­mo zo si­lue­ty je­ho ru­ky za po­mo­ci vy­so­ko­rý­chlos­tnej ka­me­ry a nás­led­ne sám uká­že sym­bol, kto­rým hru vy­hrá. Reak­cie ro­bo­ta sú nie­koľ­ko­ná­sob­ne rých­lej­šie ako reak­cie člo­ve­ka a ce­lý pro­ces tr­vá prib­liž­ne jed­nu mi­li­se­kun­du, tak­že člo­vek si ma­lé ones­ko­re­nie roz­hod­ne nev­šim­ne.

robot-princip_hra.png

Ka­me­ra, kto­rú má ro­bot k dis­po­zí­cii, nes­ní­ma pria­mo ru­ku člo­ve­ka, ale len jej si­lue­tu vy­ge­ne­ro­va­nú pro­jek­to­rom a po­hyb­li­vý­mi zr­kad­la­mi. Roz­poz­nať si­lue­tu je pre ro­bo­ta to­tiž om­no­ho jed­no­duch­šie, keď­že po­zos­tá­va len z dvoch fa­rieb - z čier­ne­ho tva­ru a bie­le­ho po­za­dia. Na­ko­niec al­go­rit­my roz­lí­šia, či ľud­ská ru­ka uká­za­la ka­meň, pa­pier ale­bo nož­ni­ce, a vý­sle­dok od­oš­lú ro­bo­tic­kej ru­ke. Tá už len uká­že vý­her­ný sym­bol.